onsdag 18 mars 2009

En tuff vecka

Nu är det otroligt länge sedan jag skrivit här.....

Fredag 6/3 åkte Peter och Christian (hans son) ner till Kalmar för att vara med på barndop av Peters brors barn. Jag valde att stanna kvar hemma´vilket klanske var tur i oturen.
Mathias min son skulle komma upp till Stockholm och vi skulle njuta av en hel helg tillsammans.
När Mathias kommer innanför dörren hos oss styr han stegen rakt mot vatten kranen och i princip tömmer den på vatten.... Diabetiker som jag är känner jag genast igen törsten som ett tydligt tecken på att något inte är som det ska.... Vi tar ett blod prov på honom genast och mycket riktigt är mina misstankar befogade, ett blodsocker som är på tok för högt gör att vi åker till Astrid Lindgrens barnsjukhus här i Stockholm. När vi kommer fram tar de nya prov med det samma och 1 timme senare har han dropp med insulin för att normalisera värdena på honom.
Nästa dag lär han sig att ta sprutor själv och jag måste säga att jag tycker att han är otroligt duktig....
Mathias pappa kommer upp till Stockholm och på måndagen blir vi förflyttade till Norrköping eftersom Mathias ju bor där och under hela vecka som går får han lära sig hur han ska leva som diabetiker. Mycket nytt men som tur är kan han redan en hel del eftersom han har levt med mig under hela sin uppväxt.
Helgen efter hade han permis från sjukhuset och han följde med till Stockholm igen, i måndags hade vi ett återbesök i Norrköping igen där de var så pass nöjda så han skrevs ut och började skolan redan på tisdagen igen.

Inga kommentarer: