måndag 27 april 2009

Någon höll inte tummarna....

Jaha, någon höll inte tummarna tillräckligt.... Det blir ingen Göteborgs resa för varken Peters eller min del. De har haft så dåligt väder från USA och har inte kunnat hålla farten, nu är Göteborg inte med på deras karta den här turen till Europa. De anländer till Bremerhaven den 1/5
Ett tag tänkte jag att åka ner dit men det kommer att bli alldeles för dyrt så nu är det bara att vänta in midsommar då han förhoppningsvis kommer hem, vet dock inte om det blir innan eller efter... :o/

I helgen övergick våren till att bli försommar, blommorna (även maskrosorna) kommer upp och förgyller de annars så trista rabatterna :o) Frukt träden och rosorna är beskurna och det vart en del tid över för att ligga i solstolen oxå :o)
Även grillning till Mathias stora glädje hanns det med, starkt och med mycket vitlök på hans begäran :o)

Måndag idag och som tur är inte så många dagar den här veckan, halvdag på torsdag och sedan ledig hela helgen.... Om man har några önskningar tillgodo så önskar jag fint väder hela den helgen oxå, behöver lite ljusterapi :o)

3 kommentarer:

Lena sa...

Klart det blir toppenväder...Jag jobbar ju ;-) men men nån måste ju det också. Ha det gott i det vackra vädret...

Lone på de sju haven sa...

Synd att du jobbar, hade varit trevlig med sällskap annars :o)
Ha en trevlig helg Gumman Kram Kram

Anonym sa...

Hej Lone och Peter!

Det verkar som ni båda har fått skrivkrampa...

Göteborgsmissen måste ha tagit stygg. Jag mönstrar av i veckan efter midsommar. Ha en skön midsommar (Tillsammans)

Egon